Finantsjuht vaatab tulevikku, raamatupidaja minevikku – mõlemad on asendamatud ettevõttele. Kahe ameti omavaheline sümbioos aitab jälgida ja planeerida ettevõtte finantsseisundit, majandustulemusi ja rahavoogusid. Raamatupidamisandmed on tähtsaim sisend finantsarvestuse jaoks, mis aitab riske ning investeeringuid õigesti juhtida. Levinud on trend finantsjuhi teenuse ning raamatupidamisteenuse sisse ostmine ettevõttetel, kelle kasv ja areng on kiirendil, kuid täiskohaga finantsisti ning raamatupidajat ei ole otstarbekas palgal pidada. Et teenus on vajaduspõhine, võib see olla parimaks lahenduseks nii suurtele kui väikestele ettevõtetele.

Raamatupidamise töömaht on tänu kaasaegsetele töövahenditele nii palju vähenenud, et palgal oleva raamatupidaja töömaht üldiselt ei ole niivõrd suur ja see tähendab, et raamatupidajale lisatakse ka büroojuhi, sekretäri, hankespetsialisti jne töökohustusi. See tähendab, et tal pole aega keskenduda ainult raamatupidamisele ja ta ei suuda kursis olla raamatupidamises toimunud uuendustega. Ostes teenust sisse teenusepakkujalt, kus on rohkem kui kolm raamatupidajat, saab klient kaasa terve võimeka meeskonna, kellel tiimi peale kokku on väga suur hulk teadmisi ja kogemusi. Probleemide tekkides on alati lahendus kohe käepärast, keegi ikka teab, kuidas on asjale õige läheneda. Büroosse jookseb info kõikvõimalike teemade kohta kokku, me ei pea seda üldiselt otsima. Ühe kliendiga saadud kogemusi saab rakendada ka teiste puhul.

FMJ raamatupidamisteenused pakuvad põhitegevusvaldkonnana ettevõtetele raamatupidamisteenust, kuid viimase aja trend näitab, et aina enam soovitakse ka finantsjuhi teenust sisse osta. FMJ raamatupidamisteenuste tegevjuht Kaie Moisa sõnul on ikka näha seda, et kui meile tuleb uus klient, kellel varasemalt oli palgaline raamatupidaja, siis need töövõtted on väga ajamahukad. Näiteks tehakse 100 töötaja palgaarvestus Excelis ja raamatupidamisprogrammis ei kasutata olemasolevaid võimalusi vaid tehakse suures osas lisaks käsitööd. Lisaks on jäetud kasutamata maksuvabastusi, mis juba aastad on kehtinud. Kas seda tehakse teadmatusest või eesmärgiga oma töömahtu suurendada, seda on raske minul öelda,“ arutles Moisa.

Lisaks annab teenuse sisse ostmine võimaluse mitte koormata pearaamatupidajat assistendi tööga, mida kliendi juures koha peal töötades tõenäoliselt tuleks teha, sest muidu oleks pearaamatupidaja koormus liiga väike. Pearaamatupidaja tegelebki finantsaruannete kokku panemisega, nende analüüsimise, kliendi konsulteerimise ja nõustamisega. FMJ tegi kevadise eriolukorra ajal töötasuhüvitise teema väga põhjalikult selgeks  „esialgu oli materjali vähe, kõik mis oli, töötasime läbi, küsisime Eesti Töötukassast juurde ja tõesti oli tunne, et meie teamegi sellest teemast kõike. Saime teha firmasiseselt tööjaotuse, ühed tegid paralleelselt teema selgeks, et omavahel arutada ja diskuteerida, et oleme asjast õigesti aru saanud ning nõustasid kõiki FMJ kliente ja tuttavaid, klientide sõpru ja pereliikmeid sellel teemal.  Kaie Moisa sõnul oli seda infot väga paljudel vaja, „oligi tunda, et üksinda töötades ei jõua raamatupidaja seda kõike teha, sest ka jooksvat tööd oli vaja teha, sellepärast ka väga paljude teiste ettevõtete raamatupidajad küsisid meilt abi, isegi sellised firmad, kellel endal on tegelikult raamatupidaja koha peal olemas ning kes ei ole meie kliendid. Tööõigus on väga lai teema, aga kuna arvestame töötasu igakuiselt umbes 500 töötajale, siis tavaliselt me teame juba probleemide tekkides, milline on õige käitumisviis ja oskame oma klienti selles nõustada“ selgitas teemat Moisa.

Raamatupidamise teenust sisse ostev Oü Liisbet Invest tegevjuht Meelis Tint jagab oma ettevõtte kogemust, kus teenuse sisseostemise valik on ennast õigustanud. „Valisime raamatupidamisteenuse pakkujaks FMJ´i, kuna meie omavaheline suhtlus andis meile kindluse, et neil on olemas nii laiem kogemus ja võimekus meie finantside terviklikuks käsitluseks, samuti ka uuendusmeelsus ja huvi pakkuda erinevaid võimalusi juhtkonnale rahavoogude juhtimisel. Aastate pikkuse koostöö tulemusena on mitmed viljad juba ette näidata” sõnab Tint. “Majavälise raamatupidamisteenuse plussideks on värske pilk, hea äriprotsessidest arusaamine, pädevus nii pikaaegse strateegia loomiseks kui jooksvate probleemide operatiivseks lahendamiseks.” lisab ta. „Meie kogemus on kinnitanud, et nende meeskonna terviklik pilt ning ettevõtte valmidus panustada äri arengusse läbi erinevate uute finantslahenduste, on kombinatsioon, mis viib tulemusteni ja võimaldab luua uusi kasu toovaid investeeringuid“ võtab Meelis Tint teema kokku.

Eduka finantside juhtimise tulemusel suudavad ettevõtted hoiduda majanduslikest raskustest, tihti ka pankrotist ning suurendada oma kasumit. Kõige enam toob kasu teenuse sisse ostmisel siiski kulude madalal hoidmine, sest enamasti teenust sisse osta on odavam kui palgalist töötajat omada. FMJ juhtimisel hallatakse seitsmeliikmelise finantsmeeskonnaga enam kui 100 ettevõtte täieliku raamatupidamist.

AFMJ bürood asuvad Jõhvis ja Tartus, kuid kliente on üle Eesti. Klientide tegevusalasid on väga palju, rohkem kliente on teenindussektoris – majutus, toitlustus, aga on ka ehituse, kõikvõimalike tootmise, vahendamise, põllumajandusettevõtted jne. Eesti on liialt väike, et saaks klientide tegevusvaldkonna järgi klienti valida ja seda tegelikult ei tahakski, sest raamatupidamisbüroo jaoks on iga uus valdkond uus ja huvitav väljakutse. Viimase aja uuem trend on, et avalike sektori ettevõtted leiavad meid üles, et teenust sisse osta. Uuendusmeelsed ja ettevõtte arengust huvitatud juhid saavad aru teenuse sisse ostmise mõttekusest, et kommunaalettevõtel või hooldekodul ei pea olema koha pealne palgaline raamatupidaja. Põhiargument on, et meil läheb 400 arvet kuus välja, selleks peab inimese palkama, tegelik elu on, et tuleb luua võimalikult automaatne süsteem, et need 400 arvet ühe päevaga genereerida ja välja saata.

Sarnased postitused